Satu Pandangan : Penggunaan kalimah ALLAH

Asslamualaikum..

Artikel ini ana ambil daripada blog Akh Azrul Azwan, Presiden BADAR 2007, Kolej Islam Sultan Alam Shah.. Namun disebabkan terlalu panjang, saya hanya mengambil sebahagian sahaja, sebagai intro.. klik link di bawah untuk membaca sepenuhnya.. Harap dapat menambah kefahaman..

Akh Azrul Azwan :

Saya terpanggil untuk memberikan pendapat berkenaan isu hangat yang diperkatakan sekarang iaitu Mahkamah Tinggi telah memutuskan bahawa majalah Herald-The Catholic Weekly berhak menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan kepada perkataan 'God'.

Apa yang saya lihat, isu ini bukanlah sekadar isu penggunaan kalimah ‘Allah’ dalam majalah itu, namun ada implikasi yang lebih besar yang perlu kita fahami di sini. Sebelum saya mengulasnya, saya ingin berkongsi dahulu berkenaan hukum bukan Islam terutamanya Yahudi dan Nasrani menggunakan kalimah Allah dalam agama mereka. ...

Baca seterusnya : Demi Islam Ditegakkan

0 comments

Make A Comment
top