Rahmat Allah yang Maha Pemurah..


Assalamualaikum..

Hari ni ana baru melepasi ujian teori berkomputer KPP..
Alhamdulillah..
Lulus..
Tapi yg nk dikisahkan ialah tntg satu pnantian yang alhamdulillah, dibalas Allah berkat kesabaran..
Harap begitulah hendaknya..

......

7.30 - Tggu agen di tempat yang dijanjikan.. [mcm dating la plak]

8.00
- Smpai juga akhirnya..

8.30
- Pintu tmpat ujian dibuka.. daftar dan dapat giliran first.. [001 tuu]
9.00
- nama dipanggil.. tp.. "Adik, nama tada naik lagi. adik tunggu dlu.. nnt nama naik saya panggil".. [Alhamdulillah.. ana pn x prepare sgt.. ada time nk bce ag]
9.30 - [apsal mcm lama sgt.. teruingt agen tu ckp, "kalau x booking, nnt adik pgi stu dye check IC, nama xde.. x bole buat ujian".. alamk, harap itu bkn ak..

10
.00 ++ - [dgr mak cik2 tu chit-chat: "connection down la.. x boleh nak booking.. skjap ada, skjap xde.." Alamak.. Ya Allah, mudahkan lah urusan aku nak lulus ujian ni hari ni..]


11.00
- [call mak jap.. mgkn bole tnda esok kot.. drpd buang masa kat sini..]

11.15
- call agen : kak, semlam saya dh booking, tp td ada connection down.. bole x kalo saya nak tnda esok?
agen : adik, saya dah call tmpt ~ td.. dye kte connection dah ok.. nak ambk hari ke nak tnda esok plak? [pulak dah, lagi cepat lagi bgos.. tp ak dah kluar, sgan plakmnk masuk balik.. xpe la.. buat muka tebal ckit..] kalo cm 2 kak, hari ni la sye amik..

11.20
- masuk balik dgn muka tebal : kak, td agen saya ckp connection dah ok.. btol ke..?
penyelia : ntah.. x tau la plak.. jap.. nama adik pn tak naik lagi.. [alamak, sgan nye..]
xpe la kak, saya tggu kjap..

11.30
- penyelia : "'Ismat Hazim.. boleh masuk"..
[alhamdulillah, Allah mudahkan urusan ak amik hari ni jgak..]
masuk bilik test..
key-in IC..
"Ujian warna"
[alamak, ingt dah x kne dah..! dal la ak rabun warna ckit.. Ya Allah, bagi la ak lpas ujian ni..]
tkan2 jwpn..
"anda gagal (7/8).. ambil ujian buat kai kedua..?"
tkan ya..
[tawakkal byk2.. tkotnya kalau gagal, mmg x bole amik lesen..]
"Anda lulus.. (8/8).."
[alhamdulillah, Allah bagi ak lulus, even ak agk2 hntam yg ak x nmpk]
teruskan ujian sehingga ke ujian teori KPP..
"Anda lulus, sila ambil sijil di kaunter"
tkan ya
[Alhamdulillah, markah - 48/50, masa - 23 min.. ye kot]

Alhamdulillah, Allah mudahkn urusan ak..
connection down..Ujian warna yg mmg ak x sangka bole lulus..
dan ujian KPP yang aku x well-prepared sgt..

*
esok insya-ALLAH amik teori dan praktikal keta..

coretan,
'Ismat Hazim Zainal

3 comments

Make A Comment
top